Boginja Seshat (broj sedam)

69255611_789661378117019_5295685849810206720_n Ovaj post je posvecen jednoj od najvecih Boginja svih vremena, Egipatskoj Seshat.


Seshat je bila drevna egipatska boginja gradnje i rasporeda hramova i Master(Mestjet) Hijeroglifa, a predsjedala je „Kućom života“.

Ova ustanova, nazvana i “Kuća knjige”, bila je svojevrsna knjižnica i proto-sveučilište u kojem se čuvalo i podučavalo znanje, posebno znanje o svetim tradicijama i obredima.

Biti prisutan na početku egipatske kreacije bila je rijetka privilegija. U jednoj od najpopularnijih verzija egipatskog mita, jedini u ta doba bili su Atum (Adon, Aten) i njegovi blizanci, Shu i Tefnut koje Coffin Texts (br 80) naziva “vječnost” i “vječnost”, a drugi su tumačili kao Shu = zrak i zrak Tefnut + vlaga koja se nalazi u zraku.

(zanimljivo da se u Dalmaciji vlaga u zraku zove Tufina)

Na isti nacin identificirana je i Shuina sestra Tefnut s Maat koja je personificirana na svjetu, a i sam Atum kaze da je :

“Tefnut je moja živa kći … zove se Maat”

Primordijalna Maat očitovala se ne samo kao Tefnut nego i kao Seshat. Seshat je utjelovljenje geometrije hrama na način na koji je Maat personificirala ispravnost cijelog kozmosa cije je ogledalo trebao biti hram, tako da je Seshat bila odraz Maat.

(ocito je matematika nazvana po Ma’at)

Seshat je također bila sestra ili kći Thothina, boga mjerenja i broja i kalendarskog reda. Drugim riječima, Seshat geometar također je bila ženska inačica Thoth matematike, a ona i Thoth bili su manifestacija Maatine kozmičke harmonije.

Kao Maat i Thoth, Seshat postoji od početka povijesti.

69112846_789661291450361_1906621688766791680_n

Uloga;

Seshatin najistaknutiji zadatak bio je pomoći kralju u “rastezanju kabela” za raspored svih hramova i drugih kraljevskih zgrada, kao što je prikazano na mnogim zidnim reljefima i spomenutima u mnogim tekstovima iz najranijih kraljevskih anala Starog kraljevstva Starog Egipta. U Egiptu, kao i u većini drugih drevnih kultura, hramovi su oblikovani kao slike kozmosa, a izgradnja jednog puta bila je jednaka stvaranju kosmosa koji je predstavljala. Stoga protezanje kabela mora također prethoditi izvornom stvaranju svemira.

U usporedbi s nekim granama moderne znanosti, ovaj je zanat od konopa temeljen na matematici dao provjerljive i ponovljive rezultate.

Također je bilo u skladu s drevnim egipatskim vizualnim kanonom da su umjetnici koji su prikazali Seshata božicu mjerenja i geometrije koja se proteže užetom označili je njenim glavnim alatima ili s njima lako prepoznatljivim simbolima. Uistinu su genijalno spojili evokacije tih alata u njenom amblemu.

Sešatina konoplja u njezinom amblemu i moderna cenzura

Mnogi egiptolozi dugo su nagađali o amblemu koji Seshat nosi kao krunu.

Sir Alan Gardiner opisao je to u svojoj još uvijek vodećoj kategoriji “Egipatska gramatika” kao “konvencionalizirani cvijet (?) Prekriven rogovima” . Njegov upitnik nakon “cvijeta” odražava činjenicu da ne postoji vjerovatno cvijeće koje bi nalikovalo ovom dizajnu.

Drugi su je nazivali “zvijezda nadvladana lukom” , ali zvijezde su u drevnoj egipatskoj konvenciji imale pet točaka, a ne sedam poput slike u Šešatinom amblemu.

Taj je broj bio toliko važan da je kralj Tutmosis III (1479. do 1425. godine prije Krista) nagovorio ovu božicu Sefkhet-Abwy, ili “Ona od sedam točaka”. Također, na nekim detaljnim slikama Seshata nadstrešnica iznad tog cvijeta sa sedam krakova? uopće ne nalikuje „rogovima“ ili „luku“.

Njezin sedmokraki „cvijet“ ili „zvijezda“ je točna slika lista konoplje. Taj se list obično sastoji od sedam dijelova lista koji su poredani po istom obrascu kao i najistaknutiji znak u Sešatovom amblemu. Konoplja je i odavno je izvrstan materijal za izradu užadi s niskom razinom rastezanja koja je potrebna za mjerenje kabela, pogotovo kada su podmazane kako bi se smanjile razlike u njihovom sadržaju vlage što bi moglo utjecati na produženje.

Kaže se da je konoplja podrijetlom iz središnje Azije, a njena prisutnost u preddinastičkom Egiptu nije drugačije dokumentirana. Međutim, konopljin list u Sešatinoj kruni pokazuje da su drevni egipatski konopci nosili konoplju za svoje mjerne vrpce i da se Sešat ne može uskratiti ilegalno zaštitništvo i vlasništvo nad ovom psihoaktivnom biljkom.

U tekstu o lijesima (čarolija 10) pise

„Seshat otvara vrata neba za vas“

slučaj protiv nje bio bi dovoljno solidan ako bi danas sudjelovala u svojoj trgovini drogom.

Kanabis se spominjao u tonama drevnih egipatskih medicinskih tekstova I hijeroglifa pod nazivom “shm-shm-tu” ili “sm-sm-t”, što znači “medicinska biljka Marihuana”.


Pisala

Vilma Skarpic

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s